Michelin csillag. Zöld fenntarthatóság. Kivételes vendégélmény. De tudod, mi kell ahhoz, hogy ez működjön? Emberek, akikre a vezetőik odafigyelnek.
A zebegényi Natura Hill csapata a héten egy napra bezárt, hogy oda és vissza is 312 kilométert autózva, egy éjszaka itt alvással Bázakerettyén építsen csapatot.
17 ember. Recepciósok, séfek, pincérek, takarítók, sommelier, vezetők.
Mindenki együtt.
Nem azért jöttek, hogy „teljesítményt növeljenek”. Még csak nem is azért, hogy „hatékonyságot javítsanak”.
Azért jöttek, hogy EMBERKÉNT együtt lehessenek és jobban kapcsolódjanak egymáshoz.
Mi történt? Megbeszéltük, hogy mik az alapértékeik. A vendégközpontúság, a csapat és a családiasság, a tisztaság és a precizitás, a fenntarthatóság, egyensúly, nyugalom. Mindig keressük, hogy valami mitől sikeres. Attól biztosan, ha egy ekkora csapat minden tagja ugyanazt az értéket fogalmazza meg.
A legszebb rész még csak ezután jött. Egymásról meséltek.
Voltak meglepetések: Nem tudtam, hogy így gondolsz rám.
Volt elérzékenyülés: Ezt kellett volna hallanom, de nem ezt hallottam.
Volt hálás csend: Köszönöm, hogy észrevettél.
És persze ettünk. Zéró fine dining. Autentikus zalai ételek: Aszaltszilva leves, szarvasragu, dödölle, krumpliprósza.
Amikor a séf mellettem ülve harmadszor szedett a füstölt húsos tejfölös tarlórépából, akkor én is tanultam. Azt, hogy a főnökük Adri nem szereti a levest. Így ő csak kétszer evett belőle és másnap ebédre is kért, reménykedve, hogy van maradék. Persze, hogy van, tejfölös répából nem lehet keveset főzni:)
Én is kaptam. Megerősítést, hogy nekünk nem kell más, nem kell fine dining, nekünk a Mura vidékének a konyháját a dolgunk megőrizni és nem menni a trendek után.
És ha még nem lett volna elég a kulináris jóllétből, akkor jött a tökös mákos rétessel, szilvalekváros kukoricaprószával.
A nap végén megkérdeztem: Mit visztek haza ebből a napból?
És ezt hallottam:
Közelebb kerültünk egymáshoz.
Megértést.
Azt, hogy megoldásfókuszban maradunk, nem a problémára koncentrálunk.
Reményt.
Azt, hogy ott és azzal oldjuk meg a dolgot, akivel keletkezett.
Őszinteséget.
Nem új stratégiát. Nem hatékonyabb folyamatokat.
Hanem emberi dolgokat. A kapcsolódásaik új dimenzióját.
Ha az emberek jól érzik magukat…minden más is működni fog.
A Natura Hill vezetése megmutatta, a Michelin zöld csillag a fenntarthatóságról szól és ez nem csak a konyhára, a működésre, de az emberek jóllétére is igaz kell legyen.
Köszönöm, hogy részese lehettem ennek a napnak.
Az meg, hogy a fiúk kézből ették a Bonne Chance híres rántotthúsát, mindent vitt.
Ahogy Zebegényre utalva, Zebroninak keresztelt koktél is, amiben a vermutot kicseréltük a Kardos pincészet Tündérmeséjére.
A gasztronómiában a vendég akkor kap kivételes élményt, ha a csapat is kivételes élményt kap.
Amikor hazafelé a „fiús” kocsiban a fiúk azt mondták, hogy jönnének vissza, akkor tudom, hogy coachként én is jól dolgoztam.
#NaturaHill #Csapatépítés #Michelin #Gaultmillauhungary #Coaching


