Kiégés workshop – a gyakorlatban

Valaki kérdezte tőlem, hogy nem unom, hogy állandóan mások baját hallgatom? Nem. Szeretek hallgatni. Azt megfogadtam a legelején, ha azt érzem, hogy nem örülök neki, abba fogom hagyni. Tegnap egy workshopot tartottam kiégésről. Tizenhárman voltunk és az volt az érdekes, hogy végiggondoltam, szinte a teljes üzleti palettát lefedtük. Volt autóipari résztvevő, fejvadász, HR vezető, kommunikációs …

Olvass tovább

Business coaching élesben: az értékekről

Business coaching élesben: az értékekről

Vannak nehéz coachingok.Talán a legnehezebbek azok, amikor egy hozzám forduló ember olyan távol van már önmagától, hogy a számára legalapvetőbb értékeket rúgja fel nap mint nap, mert meg akar felelni a munkáltatójának. Mindegy munka, házasság, szerződés, vagy akármi, amiről beszélünk, de ha az érintett felek között az alapvető értékekben különbség van, hosszú távon nem fog …

Olvass tovább

Sajtótájékoztató, burnout teszt, strigulák

Könyv a kiégésről: egy sajtótájékoztató margójára

Régóta mondom, hogy a kiégés tünet-együttese össztársadalmi probléma, de újra és újra meglep, amikor a rideg valósággal találkozom. Egy coach mindig coach – sajtótájékoztatón is az. Könyvem bemutatóján tegnap így csináltunk egy burnout tesztet, ott helyben, a jelenlévőkkel, név nélkül. 20 pontos teszttel dolgozom, amelyet a tapasztalataimra építek, kicsit eltér a megszokottól és nekem árnyaltabb képet …

Olvass tovább

Milyen egy jó vezető? Vezetői mítoszok

Business coaching élesben: a vezetői mítoszokról

A jó vezető egyesek szerint nem lehet gyenge, nem tolhat túl semmit, kontrollálnia kell magát és minden pillanatban méltónak kell lennie a pozíciójához – különben ki kell rúgni. Ez az üzleti, társadalmi, vagy mindegy minek nevezzük elvárás. A mítosszal szemben a valóság: a jó vezető számomra elsődlegesen ember. Egy ember, aki magába tud roskadni, ki …

Olvass tovább

Fájdalom

Executive coaching esetekből: coaching, ami fáj

Vannak coachingok, amelyek fájnak. Ez is ilyen volt. Egy sikeres nő, anya, társ ül előttem. Az elején nagyon próbál megfelelni, de ismerem a történetét és már tudom, hogy ez a coaching fájni fog. A történet, mondhatnám – hétköznapi. Vezetői pozíció, közepes megbecsülés mellett, de szakmailag jó helyen. Sokasodó konfliktus egy narcisztikus főnökkel, majd a megoldás …

Olvass tovább

kiégés

Kiégés: Lehetőség a változásra

A cikksorozat első részében azzal foglalkoztunk, miként lehet felismerni a kiégést, és milyen folyamatok vezetnek el idáig. Szakmailag azonban nagyon érdekes számomra, hogy a kiégésről (szakszóval burnoutról) szóló szakirodalomban sehol nem találtam meg veszélyeztetett területként a vendéglátást. Mindenhol arról írnak, hogy a legveszélyeztetettebbek a tanárok, az orvosok, az ügyfélszolgálatokon, értékesítésben dolgozók, de meg sem említik a …

Olvass tovább

Spontaneitás - tengerpart

Kiégés: mit mond az a bizonyos belső hang, amire hallgatni kéne?

Legtöbb ügyfelem a kiégés különböző szakaszában érkezik hozzám. Vannak, akik még a folyamat elején tartanak és vannak, akik már nyakig benne vannak. Általános egy mondat, ami majdnem mindig elhangzik, „nem tudom, mi a baj, de valami nem jó”. Nem sok kérdés kell, hogy kiderítsem, kiégésről van-e szó, és nem túl felemelő számomra, hogy az elmúlt …

Olvass tovább

Motiváció - Szakács

Kiégés: Az elvesző motiváció

A vendéglátás kétségtelenül az egyik legstresszesebb iparág. A hosszú műszakok és a rövid pihenők, az állandó megfelelési kényszer által okozott nyomás egy idő után komoly fizikai tünetekben csúcsosodhat, amelyeket még mindig tabuként kezelünk. A kiégés egy folyamat. Először apró kavicsok repkednek felénk, aztán kövek, a végén féltéglák. Mind figyelmeztetések, hogy hé, ember, mit művelsz? Valamiért …

Olvass tovább

kiégett séf boldog

A business coach esetei: egy kiégett séf története – negyedik rész

Folytatom a talpra állás történetét a séffel, aki majdnem mindent beáldozott a szakmai munkáért. Tegnap, amikor írtam délután a történetét, hívott egy másik séf. Neki is volt feladata, amit elküldött, erről beszéltünk telefonon negyed órát. Letettem a telefont, és kinyitottam, amit küldött. A szakmai munkája kapcsán a feladatban az volt az egyik megjegyzése, hogy tudja hol a …

Olvass tovább

kiégett séf a konyhában

A business coach esetei: egy kiégett séf története – második rész

Egy hete indult ez a sorozat. Döbbenten figyeltem a rengeteg reakciót, a sok levelet, kommentet, amit kaptam. Köszönöm nektek, ezek támogatják a munkámat és remélem, még jobban tudlak benneteket segíteni. Itt ülünk. Én és a Séf. Második alkalom. Megint figyeltem, ahogy jött a parkolóból felfelé. Most is fáradtnak láttam, de mégis azt éreztem, hogy tudatosabb léptekkel …

Olvass tovább